Muziek maken bij de Bouw- en Infraharmonie, iets voor jou?

Groepsfoto Zierikzee klein

Het geluid van orkestleden die inspelen overstemmen het verwachtingsvolle geroezemoes van het publiek. De hobo geeft een stemtoon, rust daalt neer en het orkest stemt af. De dirigent komt op. Begroetingsapplaus. Het wordt stil. Concentratie. Het orkest zet in en de zaal wordt gevuld met muziek.

Als je een muziekinstrument bespeelt is weinig leuker en spannender dan samen met anderen en voor anderen te musiceren. Een duo, popband of een big band, het is altijd speciaal maar de sensatie om deel uit te maken en omgeven te worden door een groot orkest is met weinig ensembles te vergelijken. De dynamische mogelijkheden en de kleuren en effecten die gemaakt kunnen worden zijn grenzeloos.

De Bouw- en Infraharmonie Nederland is zo’n orkest. Zoals de naam aangeeft liggen onze wortels in de bouw- en infrasector. De orkestleden, goede amateurs, komen uit het hele land en een deel is ook werkzaam in de sector. Wij repeteren een keer per maand op zaterdag in Harderwijk en we geven enkele concerten per jaar. Dat gebeurt onder leiding van een professionele dirigent (Dick Teunissen) en met de nodige ambitie maar altijd in een ontspannen, vriendschappelijke sfeer. Het repertoire is breed. Klassieke en lichte muziek gaan bij de Bouw- en Infraharmonie hand in hand. Er wordt ongeveer eens per jaar een nieuw programma ingestudeerd, aangepast aan de concertgelegenheid.

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe leden. Wie zoeken wij?

• Je bespeelt een blaasinstrument of je bent slagwerker op gevorderd niveau. Heb je nooit in een harmonie- of fanfare-orkest gespeeld maar ben je wel vaardig op je instrument kom dan vooral ook kennismaken.
  • Je hebt tijd en bent bereid om thuis partijen in te studeren en om ongeveer 10 keer per jaar een zaterdag in Harderwijk op het Bouw- en Infrapark te repeteren met het orkest. Thuisstudie en repetitiedeelname zijn cruciaal om het orkest op niveau te laten spelen.
  • Als je werkzaam bent in de sector (bij een aannemer, wegenbouwer, rijkswaterstaat, etc) is dat een pre maar het is niet noodzakelijk.

Kom vooral een keer kennismaken als het je wat lijkt. Dat kan door een keer te komen mee-repeteren of een concert te bezoeken. Er zijn geen kosten verbonden aan een lidmaatschap.

Heb je belangstelling om het een keer te proberen of wil je meer informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen. Kijk voor details op onze Facebookpagina.